Ηριδανού 12, Αθήνα, 11528info@kogeorgos.gr210 7239120 / 6949123589


Ιατρικά Νέα

10 Χρυσοί Κανόνες για το Καλοκαίρι

kalokairi_SITE-1200x795.jpg

Το καλοκαίρι αποτελεί για τους περισσότερους ανθρώπους την πιο ξέγνοιαστη και χαλαρή στιγμή της χρονιάς. Όμως, αποτελεί ταυτόχρονα και την εποχή με τα συχνότερες γυναικολογικές λοιμώξεις, καθώς λόγω της ανατομίας του γυναικείου αναπαραγωγικού συστήματος, υπάρχει επιρρέπεια σε μολύνσεις όπως κυστίτιδα και κολπίτιδα. Κατά τους θερινούς μήνες οι λοιμώξεις διευκολύνονται από την επίδραση της ζέστης, της υγρασίας, της αύξησης της θερμοκρασίας, της αλλαγής στις διατροφικές συνήθειες και κατά συνέπεια του pH του κόλπου. Για αυτό το λόγο χρειάζεται μια αυξημένη επαγρύπνηση και τήρηση συγκεκριμένων κανόνων το καλοκαίρι, για την πρόληψη λοιμώξεων και την προστασία της αναπαραγωγικής υγείας.

Ποιοι είναι, λοιπόν, οι 10 χρυσοί κανόνες που μπορούμε να υιοθετήσουμε στις καλοκαιρινές μας συνήθειες;

 

 1. Μη μένετε με βρεγμένο μαγιό

Οι κολπικές μολύνσεις μπορεί να εμφανιστούν, όταν η υγρασία παγιδεύεται στην περιοχή της ήβης, καθώς το υγρό περιβάλλον δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την αναπαραγωγή των βακτηρίων που μπορούν να προκαλέσουν μολύνσεις.

Γι αυτό προτείνεται να αλλάζετε το μαγιό σας αμέσως μετά το κολύμπι ή το συντομότερο δυνατό ώστε να μην μένει υγρασία στην ευαίσθητη περιοχή.

 

2. Στεγνά ρούχα και εσώρουχα

Ο ιδρώτας είναι μια φυσιολογική σωματική αντίδραση, ειδικά το καλοκαίρι. Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για την κολπική σας υγεία είναι να φοράτε ρούχα που αναπνέουν. Επιλέξτε λευκά ή ανοιχτόχρωμα υφάσματα που δε παγιδεύουν την υγρασία και δεν είναι εφαρμοστά, ενώ στα εσώρουχα προτιμήστε τα κατασκευασμένα από βαμβάκι (τουλάχιστον στον καβάλο που έρχεται σε άμεση επαφή με την ευαίσθητη περιοχή), καθώς επιτρέπουν τη διαπνοή και τον αερισμό της περιοχής. Μια καλή ιδέα είναι να έχετε μαζί σας έξτρα εσώρουχα ή σετ ρούχων, ώστε να μπορείτε να αλλάξετε, εάν έχετε ιδρώσει πολύ κατά τη διάρκεια της ημέρας και ιδιαίτερα μετά από άσκηση.

 

3. Προσοχή στην αποτρίχωση

Η αποτρίχωση ή μη της ηβικής περιοχής και η μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί αποτελεί μια απόλυτα προσωπική επιλογή.

Επιπλέον, αποφασίζοντας για τη μέθοδο αποτρίχωσης που θα χρησιμοποιήσετε πρέπει να λάβετε υπόψη την πιθανότητα ερεθισμών ή τραυματισμών από μεθόδους όπως το ξύρισμα και το κερί, ενώ εάν ξυρίζεστε, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείτε κάθε φορά καθαρό και καινούριο ξυράφι και προϊόντα με αγνά συστατικά που δεν ερεθίζουν το δέρμα.

 

4. Καλοκαιρινή διατροφή

Η διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στη ρύθμιση του pH και κατά συνέπεια στην προστασία του κόλπου. Η αυξημένη κατανάλωση νερού, φρούτων και λαχανικών με την ταυτόχρονη μείωση του ζωικού λίπους, της λευκής ζάχαρης και των γλυκών δημιουργεί μια ασπίδα προστασίας κατά των λοιμώξεων του καλοκαιριού.

 

5. Καθαριότητα της ευαίσθητης περιοχής

Το καλοκαίρι είναι απαραίτητη ακόμα περισσότερο η σχολαστική τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής και των οδηγιών που έχετε λάβει από τον ιατρό σας, όσον αφορά το καθάρισμα μετά την χρήση της τουαλέτας και του ντούζ.

Ως γενική οδηγία, προτείνεται να ρίχνετε άφθονο νερό στην ευαίσθητη περιοχή και να χρησιμοποιήσετε ειδικά καθαριστικά της ευαίσθητης περιοχής που θα σας προτείνει ο γυναικολόγος σας. Αντίθετα, μην χρησιμοποιήσετε προϊόντα για κολπικές πλύσεις, αν δεν υπάρχει τέτοια σύσταση από τον γυναικολόγο σας.

Κατά τις καλοκαιρινές αποδράσεις που περιλαμβάνουν πολύωρη ή ολοήμερη παραμονή στην παραλία φροντίστε να έχετε μαζί σας ένα ειδικό καθαριστικό, καθώς και υγρά μαντηλάκια καθαρισμού ευαίσθητης περιοχής. Συμπληρωματικά, ένα απολυμαντικό χεριών, είναι επίσης χρήσιμο για την απολύμανση των χεριών που μπορεί να έρθουν σε επαφή με την ευαίσθητη περιοχή κατά τη χρήση της τουαλέτας ή της αλλαγής ρούχων.

 

6. Έμμηνος ρύση και κολύμπι

Κατά τις ημέρες της περιόδου περιορίστε όσο μπορείτε τη χρήση σερβιετών, ενώ αν επιθυμείτε να κάνετε μπάνιο χρησιμοποιείστε ταμπόν, το οποίο θα αλλάζετε τακτικά, κάθε 2-3 ώρες, και άμεσα μετά την έξοδο από τη θάλασσα ή την πισίνα. Επιπλέον, μπορείτε πριν τις διακοπές να δοκιμάσετε κάποιο από τα εναλλακτικά προϊόντα περιόδου ή να συμβουλευτείτε το γυναικολόγο σας σχετικά με τη μετάθεση της περιόδου.

 

7. Μην αγνοείτε συμπτώματα λοίμωξης

Εάν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες εμφανιστούν συμπτώματα ύποπτα για λοιμώξεις μην τα αγνοείτε και μη λαμβάνετε φάρμακευτική αγωγή μόνες σας. Αν βιώσετε συμπτώματα όπως φαγούρα ή αίσθημα καύσου της ευαίσθητης περιοχής, αυξημένα λευκά ή δύσοσμα κολπικά υγρά και έντονη ενόχληση κατά τη σεξουαλική επαφή ή την ούρηση, συμβουλευτείτε τον ιατρό σας εξ αποστάσεως ή επισκεφθείτε τον πλησιέστερο γυναικολόγο. Μόνο εκείνος μπορεί να κάνει σωστή διάγνωση μέσω κλινικής εξέτασης και καλλιέργειας κολπικού υγρού ή ούρων, τα αποτελέσματα της οποίας θα οδηγήσει στην κατάλληλη θεραπεία.

 

8. Πισίνα ή θάλασσα;

Το κολύμπι αποτελεί μια ευεργετική δραστηριότητα για τον οργανισμό. Η τήρηση, όμως, βασικών κανόνων υγιεινής, είτε πρόκειται για κολύμπι σε πισίνα, είτε σε θάλασσα, αποτελεί το κλειδί για την αποφυγή της κολπίτιδας ή άλλων λοιμώξεων.

Όσον αφορά τις πισίνες, η χλωρίωση του νερού τις απολυμαίνει και θανατώνει τα μικρόβια, ωστόσο, η αυξημένη συγκέντρωση χλωρίου μπορεί να προκαλέσει δερματική αντίδραση ή ακόμα και να επηρεάσει τη γυναικεία κολπική χλωρίδα. Επιπλέον, χρειάζεται προσοχή στα αποδυτήρια και τη δραστηριότητα στην περίμετρο της πισίνας, όπου μπορεί να υπάρχουν εστίες μικροοργανισμών. Γι αυτό προτείνεται η χρήση σανδαλιών ή παντοφλών και δικής σας πετσέτας ή ψάθας σε όποια επιφάνεια θέλετε να ξαπλώσετε ή καθίσετε.

Όσον αφορά τη θάλασσα, το θαλασσινό νερό είναι ευεργετικό για την ευαίσθητη περιοχή, χάρη στη φυσική αντιφλεγμονώδη δράση του δεδομένου ότι το ιώδιο αυξάνει τις φυσικές άμυνες του σώματος και της  περιγεννητικής περιοχής.

 

9. Καλοκαίρι και εγκυμοσύνη

Μια έγκυος γυναίκα μπορεί να κάνει ελεύθερα κολύμπι τους καλοκαιρινούς μήνες αρκεί να τηρεί κάποια μέτρα προφύλαξης. Θα πρέπει να προσέχει την έκθεση στον ήλιο και φυσικά να αποφεύγει την ηλιοθεραπεία από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα, καθώς το δέρμα της είναι πολύ ευαίσθητο και λόγω της αυξημένης παραγωγής μελανίνης κατά την εγκυμοσύνη. Γι αυτό και είναι απαραίτητη η χρήση ενός κατάλληλου για τον τύπο του δέρματος της αντιηλιακού, με δείκτη προστασίας τουλάχιστον 30 SFP, το οποίο εφαρμόζεται μισή ώρα πριν την έκθεση στον ήλιο και επαναλαμβάνεται η εφαρμογή του ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ειδικά μετά το κολύμπι.

Προτείνεται, επίσης, μια επίσκεψη στον γυναικολόγο πριν από τη έναρξη των διακοπών, ώστε η έγκυος να λάβει εξατομικευμένες ιατρικές οδηγίες ανάλογα με την εβδομάδα κύησης στην οποία βρίσκεται, το ταξίδι που πρόκειται να κάνει και τις ιδιαιτερότητες της εγκυμοσύνης της.

 

10. Σεξουαλικές επαφές και αντισύλληψη

Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η συχνότητα των σεξουαλικών επαφών, καθώς και οι περιστασιακές σχέσεις παρουσιάζουν αύξηση, για το λόγο αυτό η χρήση του προφυλακτικού δεν θα πρέπει να αμελείται. Επιπλέον και για μεγαλύτερη ασφάλεια, μπορεί να γίνει συνδυαστική χρήση με άλλες μεθόδους αντισύλληψης, όπως τα αντισυλληπτικά χάπια και το ενδομητρικό σπείραμα, ενώ είναι σημαντική και η ενημέρωση από τον γυναικολόγο σας σχετικά με τη λήψη χαπιού την επόμενης ημέρας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ηριδανού 12
Αθήνα, 11528
T: 2107239120
info@kogeorgos.gr

ΚΛΕΙΣΤΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

A Production of interTEN

Ηριδανού 12, Αθήνα, 11528info@kogeorgos.gr210 7239120 / 6949123589